Jest rok 1956. Pierwsze hity Elvisa Presleya podbiją rynek muzyczny. Grace Kelly poślubia Rainiera - księcia Monako. 6 sierpnia tego roku powstaje JAFRA. Nazwa firmy pochodzi od połączenia początkowych liter imion jej założycieli.  Jan i Frank Day, młoda para mieszkająca w Malibu w Kaliforni na wybrzeżu Pacyfiku postanawia zrealizować swoje marzenia. Obydwoje zgłębiają tajemnice piękna starożytnych Egipcjanek i studiują właściwości mleczka pszczelego. W ten sposób w 1957 roku powstaje legendarny produkt - Balsam nawilżający Royal Jelly, który niemal z dnia na dzień odnosi sukces  a kosmetyki, których kluczowym składnikiem jest  mleczko pszczele do dziś są wizytówką Jafry. W kolejnych latach firma rozszerza swój asortyment w zakresie pielęgnacji cery, makijażu, perfum a także pielęgnacji ciała i włosów.

 

Jan i Frank od początku wiedzieli, że budują firmę o specyficznej filozofii. Dążyli do wzmocnienia pozycji kobiet 

w społeczeństwie. Pomagając im w pielęgnacji urody przy pomocy wyjątkowych kosmetyków dali im jednocześnie możliwości biznesowe. Jafra stara się codziennie spełniać swe posłannictwo, czyli zmieniać życie milionom kobiet na całym świecie! Hasło „Wolność bycia sobą” inspiruje do osiągania sukcesów i spełniania marzeń.

 

Dziś Jafra Cosmetics jest jedną z najszybciej rozwijających się firm sprzedaży bezpośredniej na świecie. Działa

w 18 krajach na 3 kontynentach, a jej kosmetyki sprzedawane są przez ponad 600.000 niezależnych konsultantek.

Roczny obrót netto przekracza 400 mln USD. Od maja 2004 roku jest członkiem międzynarodowej sieci Vorwerk.

W ciągu 60 lat działalności JAFRA osiągnęła wielką renomę. Innowacyjna technologia produkcji, najwyższa jakość produktów  oraz atrakcyjne możliwości kariery to główne cele firmy. Otwarta współpraca, odpowiedzialność społeczna i szacunek dla środowiska są dla nas bardzo ważne.

Chociaż założycieli Jafry nie ma już wśród nas, ich filozofia i wizja rozwoju firmy przetrwała i jest kontynuowana przez kosmetyczne konsultantki Jafry na całym świecie.